Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis, facilitar un accés més ràpid als mateixos i personalitzar mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús.Podeu obtenir més informació a la nostra política de cookies

x
Mujer vaso

Saps que l’aigua de l’aixeta és bona per a la teva salut?

L’aigua és un element indispensable per a la vida i un nutrient essencial en la nostra alimentació diària. L’organisme humà està constituït majoritàriament per aigua, que exerceix funcions vitals, per la qual cosa és fonamental per a una correcta hidratació mitjançant una ingesta adequada.

Les necessitats d’aigua varien en funció de l’edat, el sexe, la condició fisiològica, l’activitat física i la temperatura ambiental, de manera que les necessitats d’aigua d’una persona adulta suposen un mínim d’1,5 litres al dia.

Vols saber com pots tenir una òptima hidratació?
  • N'hi ha prou, amb 1,5 litres d'aigua al dia?

És difícil establir la quantitat exacta d’aigua que una persona ha de beure diàriament, ja que les necessitats solen variar en funció de diversos factors, com l’activitat física, el clima, l’edat i el sexe, entre altres.

El consum recomanat d’aigua per a les persones adultes sanes és d’1 ml per cada quilocaloria que s’ingereix al dia, és a dir, entre 2 i 3 litres d’aigua diàriament.

D’aquesta quantitat, entre el 75 % i el 80 % s’ha d’obtenir de les begudes (principalment, aigua, llet, sucs, infusions, caldos, etc.), mentre que el 20 % o 25 % restant ha de procedir d’aliments sòlids, com la fruita i les verdures.

  • Saps com es recomana començar i acabar el dia?

Mentre dormim, perdem aigua. Per tant, és recomanable beure almenys un got d’aigua abans d’anar-se’n a dormir i un altre en aixecar-se.

  • Per què hem d’estar ben hidratats?

En transpirar, el nostre cos perd aigua i sals minerals. El 99 % de la nostra suor és simplement aigua, però també trobem minerals, com el sodi, el potassi, el magnesi i el ferro.

Una bona hidratació permet recuperar els valors d’aigua que l’organisme necessita i evita certs trastorns, com vòmits, mals de cap, cansament, pell seca, etc., símptomes propis de la deshidratació.

  • Saps per què no hem d’esperar a tenir set per beure aigua?

La pèrdua d’aigua que pateix el cos diàriament (més de 2 litres) ha de ser reemplaçada al més aviat possible per evitar que comenci el procés de deshidratació.

Per això, és molt important que no esperem a tenir la sensació de set per beure aigua, ja que aquest símptoma és una característica pròpia de la deshidratació.

  • Cal beure més aigua en fer exercici?

Beure mig litre d’aigua dues hores abans de fer exercici és fonamental per tenir una hidratació adequada i donar temps al cos per eliminar l’excedent d’aigua ingerida.

Durant l’exercici, és recomanable hidratar-se a intervals regulars per reemplaçar tota l’aigua que es perd a través de la suor. Després de l’exercici, és de vital importància beure aigua per a una recuperació adequada.

  • Cal que els infants prenguin més precaucions?

En el cas dels nens, és important realitzar aturades obligatòries en els entrenaments o jocs per beure la quantitat d’aigua suficient i hidratar-se.

  • La gent gran s’ha d’hidratar més?

En el cas de la gent gran, controlar el consum d’aigua és fonamental, ja que amb l’edat es produeixen canvis en la funció renal i disminueix en gran mesura la sensació de set.

  • Sabies que es recomana beure més aigua si tenim la grip o diarrea?

El refredat comú, la grip i les diarrees porten sovint a la deshidratació, per la qual cosa en aquests estats és necessari beure aigua regularment.

Vols saber com pots millorar el sabor i l'olor de l'aigua?

L’aigua de l’aixeta conté sals minerals i altres nutrients que li solen proporcionar un sabor i una olor particular. Per aquest motiu, les aigües riques en calci, potassi i magnesi tenen un sabor més intens.

Per millorar el sabor i l’olor de l’aigua, és recomanable dipositar-la a la sortida de l’aixeta en una gerra de vidre oberta, deixar-la reposar durant mitja hora perquè s’evapori el clor i introduir-la posteriorment a la nevera. El fet de refredar l’aigua mitiga el seu gust i l’olor de clor.

Així mateix, si hi afegeixes una gota de suc de llimona millora el seu sabor.

 

Enllaç a l'oficina virtual Enllaç a la pàgina de la factura sense paper Enllaç als talls programats